Bij Oma Dee Schets #8, Happy Birthday!

-Voorzijde kaart-
Hee hallo, vandaag een kaartje van mij gemaakt met de schets van Cornelie voor het Bij Oma Dee Blog, nummer 8 alweer! Door andere werkzaamheden en de vakantie is mijn kaart iets later. Maar goed, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen ;) De schets is jullie wellicht al bekent denk ik? Zie DEZE post
Ik heb er een soort pocket kaartje mee gemaakt. Als je de kaart openklapt zie je een pocket waar je een tag met een leuke boodschap of centje kunt stoppen.Voor de voorkant heb ik diverse Die-namics gebruikt oa. de Oval STAX Set 1 Die-namics om het flapje te maken, de leuke kleine Fishtails heb ik gemaakt met LJD Bitty Banners Die-namics. De tekst is van LJD Pretty Poppies en heb ik op het papier gestempeld met Steel Blue.
-Binnenkant van de kaart-
Een pocket gemaakt waar ruimte is voor een tag met persoonlijke boodschap of een centje. Het papier komt van een "oud" blokje van MME. Na onze vakantie was ik zomaar in een opruim bui en heb ik mijn oude blokjes georganiseerd. 
Satp 1. Oude blokjes met veel reststukjes papier (en nee, bovenstaande foto is lang niet alles), printjes die ik niet had gebruikt had ik in een grote bak zetten maar totaal onoverzichtelijk een gevalletje door de bomen het bos niet meer zien. Dus tijd voor opruimen!
Eerst álle reststukjes weggegooid, ik bewaar meestal veel van die kleine stukjes voor jeweetmaarnooit misschien ga ik ze nog gebruiken...ooit....niet dus! Bezem erdoor en alle velletjes uit de blokjes gehaald.
Stap 2. Alles sorteren op merk of thema, jeetje wat een stapel met echt nog veel leuke papiertjes!!!
Stap 3. Kartonnetjes gesneden van 6 x 6 inch (of 15 x 15 cm) een File Tab Die-namics uit karton gesneden en met Hot Fudge en de DC Jersey letters de teksten gestempeld.
Stap 4. Happy en zoooo veel beter en overzichtelijk! Ik denk dat ik al mijn blokjes op deze manier ga verwerken. Vaak hebben papiertjes van één bepaald merk toch weer matchende kleurtjes dus je kunt gerust oude én nieuwe blokjes met elkaar combineren. Kratje komt bij de Action vandaan, tip van Cornelie *joehoe* hihi ;)
Allemaal een hele fijne dag, enne je hebt nog tijd om mee te doen met de schets uitdaging tot en met 30 September dus ik zou zeggen.... go for it ;)
Inge.

4 opmerkingen

  1. Goed van jou, dat opruimen! Heb ik gisteravond ook een beetje geprobeerd. Ik moet nog een passende opbergbak vinden voor mijn paperpads. Een Action heb ik helaas niet naast de deur...

    Je kaart is gaaf met de '8'sluiting!
    Groetjes en een fijne start van de week!
    Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cool kaartje!! Wat georganiseerd zeg!! je inspireert...weer!
    Kratje had ik overigens van Nadine voor mn verjasrdag gekregen...zo brengen we elkaar op ideeen. Het zijn zulke handige kratjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. LOVE your pocket card, Inge...SO pretty and such a great design!!! This is a brilliant way to organize all the older pads of paper, Inge. I too, have a stacks of old papers and I really should use them before I buy new pads, lol, but I doubt that will ever happen. I think I will have to try this!!!
    Thanks for the tip!
    Hugs,t

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supergaaf kaartje! Wat 'n geweldige oplossing....ik weet dus wat me te doen staat in de vakantie ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Back to Top